Hazırlıklı Olmak Her Zaman İyidir

Yemeklerini belli bir plan dahilinde, önceden hazırlayan kişilerin aşırı kilolu ya da obez olma ihtimallerinin düşük olduğunu biliyor muydunuz?

Kulağa ilginç gelse de bu doğru.

Sağlıklı yaşam ve fitness yolculuğunuz boyunca başarılı olmanın yollarından biri de açlık krizlerini önceden hazırladığınız yemekler veya atıştırmalıklarla karşılamaktan geçiyor.

Aslında mantık şöyle; eğer ki dolabınızda daha önceden hazırladığınız bir yemek mevcutsa, aniden gelen acıkma hissini en yakındaki pizzacı ya da dürümcüyü arayarak değil, hazırda bekleyen yemeği tüketerek yatıştırabilirsiniz.

Eğer yemek hazırlama konusunda yeniyseniz şimdi bizi dikkatlice dinleyin. Aşağıda okumak üzere olduğunuz 7 küçük ve basit ipucu, yemekleri hazırlamadan önce kendinizi bu sürece hazırlama konusunda yardımcı olabilir.

Yemek Hazırlamakla Neden Uğraşmalısınız?

Fitness aşığıysanız ya da sadece birkaç kilo vermek istiyorsanız, bu süreçte başarılı olma şansınızı artıracak faktörlerden biri de yemeğinizi hazırlamayı öğrenmek!

Bu durum ilk başta bir miktar ürkütücü görünebilir.

Eğer geçtiğimiz 5 yıl içerisinde herhangi bir Instragram “Fitfluencer”ını takip ettiyseniz, fotoğraf ve videolarında tüm hafta boyunca farklı yemekler hazırladıklarını görmüş ya da yemeklerini hazırlarken nelere dikkat ettikleri hakkında birçok kez konuştuklarını duymuşsunuzdur.

İşin gerçeği şu ki, Pazar günlerinizin yarısını tüm haftanın yemeklerine hazırlık yapmak için mutfakta geçirmek zorunda değilsiniz. Hazırlığa çok küçük bir vakit ayırmak bile size çok daha fazla zaman ve para tasarrufu olarak geri dönecektir. Buzdolabının kapağını açıp içine baktığınızda “yiyecek hiçbir şey yok” dememek ve hazır yemeğe başvurmamak için gelin birkaç küçük detaya birlikte bakalım.

1.Bir Plan Yapın

Her şeyde olduğu gibi yemek hazırlığında da en önemli nokta bir plan yapmak! Bu sayede mutfağa gittiğinizde “ne hazırlasam” diye düşünmenize gerek kalmayacak ve doğrudan hazırlıklara başlayabileceksiniz.

Bunun yanında yapacağınız yemeğin kaç porsiyonluk olduğunu da aşağı yukarı biliyor olacaksınız.

2.Liste Hazırlayın ve Ona Sadık Kalın

haftalık yemek planı

Yemek için ne pişireceğinizi bilmek, nelere ne kadar ihtiyacınız olduğunu da bilmek anlamına gelir. Bu da sizi hem ziyan olan gıdalardan hem de gereksiz alışveriş masrafından kurtarır.

Bu yüzden listenize yapacağınız yemekler için gerekli olan malzemeleri yazmaya ve sadece onları almaya gayret gösterin!

3.Planınızın Takibini Yapın

Her hafta aynı günü, önünüzdeki 1 haftanın yemek planını hazırlamak için kullanın.

Bu gün illa ki Pazar olmak zorunda değildir ama yeni bir haftaya başlamadan önceki ilk gün olduğu için birçok insan tercihini Pazar gününden yana yapar.

Siz de size en çok uyan günü belirleyin ve takviminizde bu günü işaretleyin!

Bu günü o kadar önemseyin ki, asla ondan vazgeçmeyin. Mesela o gün sizin patronunuzla toplantı gününüzmüş ve iptal edemeyecekmişsiniz gibi düşünün. Ama yine de plana sadık kalma konusunda kendinize güvenmiyorsanız, iradesine güvendiğiniz bir arkadaşınızla birlikte bir takvim oluşturmak da bir seçenek olabilir. Zira birine karşı sorumlu olmak, sizi de plandan cayma riskinden uzaklaştırabilir.

4.Kaliteli Saklama Kaplarına Yatırım Yapın

saklama kapları ile yemeklerinizi güvenle saklayın

Hazırlık ve saklama sürecinde bolca işinize yarayacak malzemelerden biri de saklama kapları olacak. Hazırladığınız yemekleri güvenle saklamanın yanı sıra buzdolabı ve kilerinizin de daha düzenli olmasını sağlayacak saklama kapları ile ilgili çok daha fazla bilgi edinmek isterseniz şu yazımıza da başvurabilirsiniz:

Mutfakta Saklama Kabı Kullanmanın Yararları

Bazı saklama kaplarının kendiliğinden bölmeli olması ya da farklı boyutlarda takım halinde satılması, karbonhidratlar, proteinler ve yağlar olarak gıdaları ayırt etmeyi sizin için de daha kolay getiriyor.

Ev içerisinde uzun süreli kullanımda hem sizin sağlığınız, hem çevrenin sağlığı hem de temizlemenin daha kolay olması sebebiyle daha uzun süre kullanılabilmesi nedeniyle cam kapları tercih etmeniz bu noktada faydalı olacaktır.

Ayrıca cam kapları sorunsuzca fırında ya da mikrodalgada da kullanabilirsiniz.

Saklama kabı alternatifleri için bernardo.com.tr internet sitesini de ziyaret edebilirsiniz.

5.Mümkün Olan Tüm Kısa Yolları Kullanın

Eğergün içinde boş zaman bulma konusunda sıkıntı çekiyorsanız, pişirme konusunda kısa yollar keşfetmek için mümkün olan tüm önerilere açık olmanızı tavsiye ederiz.

Ya da yıkanmış meyve veya doğranmış sebzeler satın almak da bir kolaylık sağlayabilir.

Öte yandan konserve sebzeler veya balıklar da sizi pişirme zahmetinden kurtarabilecek bir başka seçenek olabilir. Balıksever biri değilseniz de tavuk alternatifini deneyebilirsiniz.

Eğer boş zaman konusunda sıkıntı yaşamıyorsanız da dondurucuda bekletilen, önceden pişirilmiş porsiyonlar etkili bir kısa yol olabilir. Önceden bu tarz hazırlıklar yaparak dar zamanlara çok miktarda yemek sığdırmanız da mümkün.

6.Menüyü Çeşitlendirin

Eğer vücut geliştirme gösterisi için hazırlık yapmıyorsanız haşlanmış tavuk, pilav ve brokoliden oluşan menüyü her gün yemenize gerek yok.

Hatta menüyü çeşitlendirmek her türlü vitamin ve besleyici ögelerden de bolca faydalanmak anlamına gelir. Bu da sağlıklı yaşamın faydalarını giderek hissetmenizi bu sayede planınıza bağlı kalmanızı da sağlayacaktır.

7.Tencerenizi Tanıyın

doğru tencerede pişirmek yemeğinizi daha lezzetli kılar

Tüm bunların ardından, dışardan yemek siparişi vermeye veda edip evde kendi yemeğinizi hazırlama konusunda ciddi düşünürseniz, bu süreçte en iyi arkadaşlarınızdan biri de tencereniz olacak.

Onunla gerçek bir bağ kurduğunuzda tek yapmanız gereken tüm malzemeleri içine atmak olacak ve işin zor kısmını o sizin için halledecektir.

Sizi anlayacak ve en lezzetli yemekler için uzun yıllar sizinle olacak tencere seçenekleri için de bernardo.com.tr internet sitesini ziyaret edebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*
*