sepet içinde enginarlar
Baharın habercisi enginar, bol limonla muhteşem bir lezzete kavuşuyor.

Daha sağlıklı bir hayat hiç de zor değil

Her yıl 7 – 13 Nisan arasında kutlanan Dünya Sağlık Haftası, bizim için her şeyden daha değerli olan sağlığımız konusunda, toplumlara bilinç aşılayabilmeyi amaçlıyor. Sağlıklı yaşam için dikkat edilmesi gereken birçok konuya ilişkin bilgilendirici içeriklerin geniş kitlelerle paylaşıldığı bu süreçte, öne çıkan konulardan biri de sağlıklı beslenme.

Sağlıklı beslenmeye olan ihtiyacın her geçen gün arttığı ülkemizde beslenmeye olan yaklaşımın anahtarının tam doğal ve organik ürünler olduğu göze çarpıyor. Sağlıklı ve hafif yemek tariflerine yönelmek ve mutfakta kullanılan gereçlerin sağlıklı malzemelerden olmasına dikkat etmek de konuyla ilgili genel bir bütünlük sağlamak için gerekli.

Sağlıklı Mutfak Ürünlerinin Önemi

Sağlıklı beslenme dendiğinde genel anlamda;

  • Seçilen besinlerin taze, doğal, besleyici ve organik olması,
  • Pişirme malzemelerinin tamamının sağlıklı olması,
  • En uygun pişirme yöntemlerinin kullanılması için çaba sarf edilmesi,
  • Yemeğin ne sıklıkla yendiği ve hangi besinlerin tercih edildiği gibi, unsurların tamamının bir arada düşünülmesi gerekiyor.
Bernardo Armora Döküm Tencereleri
Döküm tencereler, mutfakların hem ağır hem de en sağlıklı pişirme gereçlerinden biri.

Mutfak Gereçlerinde Sağlıklı Olanı Seçin

Sağlık Haftası’nda, mutfakta doğal ve sağlıklı ürün kullanımlarının yaygınlaştırılması için cam, bambu, seramik, döküm, şimşir taş ve toprak ürünlere ağırlık verilmesi noktasında oldukça özendirici çalışmalar yapıldığı görülüyor. Sağlıklı bir mutfağa nasıl sahip olurum diye sorulacak olursa bu hususta;

  • Doğru pişirme kaplarının kullanılması,
  • Tüm pişirme araç gereçlerinin doğal, organik ve sağlıklı ürünlerden seçilmesi,
  • Tabakların ya desensiz ya da desenlerinin organik baskı boyalarıyla yapılmış olmasına dikkat edilmesi,
  • Tahta kaşık kullanımının yaygınlaştırılması,
  • Plastik ve nanoteknolojik ürünlerden imtina edilmesi,
  • Su muhafaza kaplarının temizliğine ve materyaline dikkat edilmesi ve
  • Gıdaların da özenle seçilmesi gerekmektedir.
Bermardo Granit Plus Tencereler
Bir diğer sağlıklı pişirme gereci ise granit tencereler.

Pişirme Gereçleri Bakımından Sağlık Farkındalığı

Bir sanatçı edasıyla hazırlanan yemeklerin yanında yemek pişirme gereçlerinin de doğru olarak seçilmesi sağlıklı bir yaşamın kapılarını sonuna kadar açıyor. Hatta bu sayede birçok mutfak gereciyle yolları ayırmanız da olası. Bu yönde;

Neleri kullanmalı?

  • Yemeklerin mangal lezzetinde, kendi halinde geç piştiği; geç soğuyan, ısıyı eşit dağıtan, yiyeceklerin besin değerini koruyan ve enerji tasarrufu sağlayan döküm demir kullanımının yaygınlaştırılması,
  • Son 30 yıla damgasını vuran; dayanıklı, sağlıklı ve antibakteriyel yapısı nedeniyle emaye kullanımının gelecekte de devam ettirilmesi,
  • Yapışmaz ve sağlıklı yapısı yanında; yüksek besin değeri sağlama ve ısıyı ürünün her tarafına yayan özelliği sayesinde seramik kullanımının ihmal edilmemesi,
  • Toksik madde barındırmama özelliği ve kolay kullanımı sayesinde çelik kullanımına ağırlık verilmesi,

Nelere dikkat etmeli?

  • Muffin ve kek kalıpları da dahil olmak üzere teflon kullanımının insan hayatından tamamen çıkarılması. Bu sayede başta kanser olmak üzere birçok hastalıktan korunma,
  • Toprak kapların kullanımının (özellikle toprak güveç kaplar ve toprak tencere) yaygınlaştırılması,
  • Alüminyum kullanımından ziyade daha iyi bir alternatife yönelinmesi,
  • Çelik ve demir gibi çok sık kullanılan bir madde olan bakır için kalay detayına çok dikkat edilmesi

Dünya Sağlık Haftası’nda pişirme gereçleri bakımından sağlık farkındalığı konusunda önemli konu başlıkları olarak ön plana çıkması gereken konulardandır.

farklı içeriklere sahip smoothie'ler
Mevsim meyveleri ya da sebzelerini karıştırarak hazırlayacağınız smoothie ile sağlıklı bir ara öğün geçirmek mümkün.

Sağlıklı, Hafif ve Pratik Lezzetler

Dünya Sağlık Haftası’nda besin tavsiyeleri anlamında besin özellikleri ve pişirme yöntemleri yanında; kısa sürede kolaylıkla yapılabilecek sağlıklı ve hafif bazı tariflerden de bahsetmek isteriz. Tüm yıl boyunca besinleri yetiştikleri mevsimde tüketmek, her mevsimde sağlıklı beslenmek için anahtar bir rol oynar. Bu yolda size yardımcı olacağını umduğumuz, hem sağlıklı hem de pratik birkaç tavsiyeye ne dersiniz?

Yeşil elmalı kereviz salatası:

Kerevizin bugüne kadar görmediği değere kavuşmasını sağlayacak önemli bir tarif olarak ifade edilebilen yeşil elmalı kereviz salatası aynı zamanda oldukça leziz bir ana yemek olarak da tüketilebilir.

Yüksek sıvı içermesi sayesinde vücudun sıvı ihtiyacını karşılayan kerevizin sap ve yaprakları da mide duvarını koruyor. Bu yüzden zamanı geçmek üzere olan kerevizi hemen öğününüze eklemenizde fayda var.

Yeşil elma ise antioksidan etkisiyle toksinlerden kurtulmaya, aynı zamanda asidik özelliği sayesinde de kilo vermeye yardımcı olacaktır.

Kuşkonmazın içinde yer alabileceği onlarca tariften damak tadınıza en uygun olanı seçin.

Ispanaklı / Kuşkonmazlı Yumurta:

Vitamin ve mineral deposu olan; aynı zamanda bolca C vitamini içeren ıspanağın yanında günlük ihtiyaç duyulan proteinin bir kısmının alınmasını sağlayan yumurta, muhteşem bir ikili! Günün her öğününde tam anlamıyla sağlıklı bir beslenme sağlayan ıspanaklı yumurta kış mevsimlerinde sofraların hem sağlıklı hem de oldukça besleyici bir lezzeti konumunda. Bu mevsimde ise yumurtaya eşlik etmek üzere ıspanak yerine kuşkonmaz da tercih edebilir ve muhteşem bir kuşkonmazlı omlet ziyafeti çekebilirsiniz.

Kabaklı Köfte:

Hafif bir köfte lezzeti arayanlar için her anlamda vazgeçilmez detaylar sunan kabaklı köfte, kıyma ve kabağın uyumu yanında doyuruculuk anlamında da önemli faydalar sağlıyor. Oldukça hafif ve özel bir lezzet olarak da öne çıkan bu lezzet için kullanılan kıymanın yağsız olması, kabaklı köfte lezzetinin artırılması için önemli bir tüyo!

Mantarlı Tavuk:

Mantar ile tavuğun uyumunun yanı sıra hem pratik hem de hafif bir lezzet arayanlar için daima vazgeçilmez olan mantarlı tavuk dört mevsim sofralarının en önemli lezzetlerinden biri. Tavukla protein, mantarla ise D vitamini ihtiyacınızı karşılayabileceğiniz bu önerimizde; mantar seçerken zehirlenmelerin önüne geçmek adına güvendiğiniz yerlerden alışveriş yapmakta fayda var.

Sizce de leziz görünmüyor mu?

Nar Ekşili Nohut Salatası:

Sağlıklı ve hafif, mevsim sebzelerinden harmanlanmış bir salatayı, doyurucu bir baklagille taçlandırmak isteyenlerin son dönemdeki favorilerinden biri olan nar ekşili nohut salatası, doyuruculuk anlamında da oldukça önemli avantajlar sağlıyor. Nar ekşisinin çok yakıştığı, bu lezzetin kusursuz bir tada sahip olması için tabii ki nohutun akşamdan ıslatılmasının unutulmaması gerekiyor.

Izgara Hindi Göğüs:

Tavuk dışında benzer bir alternatif arayanlar için hem hafif hem de kolay pişirilebilir yapısıyla dikkat çeken ızgara hindi göğüs, ızgaranın sağlıklı yapısıyla birleşen hindinin sofralara getirdiği zenginlikle birlikte hem hafif hem de doyurucu özel bir tat olarak dikkat çekiyor. Üstelik mevsimi için beklemenize gerek de yok! 🙂

Enginar Çorbası:

Baharın gelmesiyle beraber şöhreti yeniden artmaya başlayan enginarı taze taze tüketmek için mükemmel bir zaman. Enginarın vitamininden sıvı halinde faydalanmak isteyenler içinse en güzel tercihlerden biri enginar çorbası olabilir.

Enginar, karaciğere büyük fayda sağlar, beyni korur ve düzenli kullanımında vücudu toksinlerden arındırır. Bu küçük mucizenin kuru soğan, sarımsak, patates ve et suyu ile muhteşem birleşiminden ortaya çıkan çorbayı taze soğan ya da dereotu ile süsleyebilir; bol limonla lezzetini katlayabilirsiniz.

Hepsi İçin Bernardo Yeter

Sağlık Haftası’nda sağlıklı bir hayata adım atmak üzere yapmanız gerekenler işte bu kadar kolay. Pişirmeden servis sunuma ve yemek takımlarına kadar mutfakta ve sofranızda ihtiyaç duyacağınız sağlıklı ürünler içinse Bernardo size yeter.

Mutfak ve sofra gereçlerinde kaliteli, sağlıklı ve şık bir değişim yapmak isterseniz Bernardo web sitemizi ziyaret edebilir ve kampanyalarımızdan faydalanarak stres atabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*
*